Timeregistrering (utredes)

Leder utredning:
Kay Morten Myrbekk – Overingeniør, IT-tjenesten
kay.m.myrbekk@hint.no

Bakgrunn:
De administrativt ansatte som utgjør ca. 1/4 registrerer i dag felksitid i en SAP portal levert av UNINETT. For de fagansatte som utgjør resterende 3/4 mener de denne løsningen ikke god nok. Grunnen er manglende støtte for særregler i UH-sektor og det de opplever som en tungt og tregt brukergrensesnitt.

De fagansatte benytter derfor i stedet et Excel «system» som er enkelt og oversiktlig for sluttbrukerne, men er umoderne og arbeidskrevende for orgranisasjonen. Det brukes minst 1 1/2 årsverk på å følge opp registreringene, sammenstille data, overføre data til andre systemer, oppdatere Excel regneark osv.

Mandat til utredning:

1. Er det mulig å erstatte deler av det manuelle arbeidet med tids-registreringen for fag-ansatte med bruk av en SharePoint-modul?
2. Hva vil det kreve av ressurser å innføre en evt. slik modul?

Arbeidet om å igangsette og lede utredning, kommer på direkte oppfordring fra rektor. Han har brukt systemet i en årrekke som fagansatt, og er av den klare oppfatning at dette må kunne gjøres på en mye enklere måte med dagens teknologi.

Målsetning med å evt. få endret på dette, er å spare ressursbruk på manuelt arbeid som heller kan brukes på andre kritiske områder innenfor seksjonen. I tillegg er det et meget viktig poeng å skaffe den budsjettansvarlige for den enkelte avdeling mer oppdatert informasjon om økonomiske forhold.

Vil avslutningsvis presisere at dette foreløpig kun skal være et arbeid for å avklare muligheter. Det er ikke lagt opp til dialog med tillitsvalgte foreløpig, da vi først ønsker å se hvilke muligheter som finnes. Det er derfor ikke tatt noen beslutning vedr. noen form for endring av dagens praksis p.t.

Legg igjen en kommentar